Борис Гројс – Уметност утопије
ПРЕДГОВОР АУТОРА
ГЕСАМТКУНСТWЕРК СТАЉИН
Увод: Историзовати стаљинску културу
Руска авангарда: скок преко прогреса
Бело човечанство
Црвена агитација
Стаљинска уметност живота
Сграшни суд над светском културом
Типологија непостојећег
Земаљско оваплоћење демијурга
Постутопијско мишљење: од мита ка митологији
Изгубљени хоризонт
Авангардни уметник као мали човек
Најбољи Стаљинови ученици
Песник-милиционер
Сурови таленат
Кремаљски хроничар
Дизајнери подсвести и њихова публика
ЧЛАНЦИ
Русија као подсвест Запада
Московски романтичарски концептуализам
Москва и Њујорк: заробљеници супердржава
Естетизација идеолошког текста
Нова руска уметност: уметник
као личност хумористичког романа
Нова руска уметност на Западу
Московски концептуализам
или репрезентација сакралног
Уметник као организатор лоше уметности
„Медицинска херменеутика“ или лечење од здравља
ИРWИН: тоталније од тоталитаризма
Апологија уметничког тржишта
Уметност као валоризација безвредног
Слика која пати или слика патње
Живе машине Павла Филонова
Лењин и Линколн – слике савремене смрти
Имена града
Уметничко дело као нефункционална машина
СКРАЋЕНИЦЕ
БЕЛЕШКА О ПИСЦУ